Mountain life

7 maart 2017 - Sapa, Vietnam

Net vertrokken uit Sapa, dus wat kan ik beter doen dan een kleine update op een 9h durende busrit?! Vol verwachting door allerhande tips van vrienden die we gekregen hadden trokken we richting Sapa. Groot was de verbazing toen we bij de bus in een half meter hoog gaatje moesten kruipen die dient als busbed (op Vietnamese bevolking gebaseerd die ongeveer drie koppen kleiner zijn als ons) gekraakt en gebroken een halve dag later toch bij de bestemming aangekomen met een klein hartje want onderweg was er een minibus in de afgrond gestort. Sapa zelf was volgens mijn opinie een toeristische mekka van backpackers gerichte oplichterij. Klinkt misschien wat cru want we waren daar natuurlijk in het weekend maar zo druk, nomaden stammen die leven van backpackers die hun handgemaakte tasjes en juwelen kochten, het ene Restaurant naast het andere en trekkings om de 5 meter. Nu eenmaal het centrum en de stad uit kon ik wel zien waarom Sapa zo aan het boomen was en is.. velden, hellingen en natuur zo ver je maar kan zien, de hoogste top van Vietnam de fransipan (die we deels met een kabelbaan ook beklommen hebben, gekste zicht ooit), zonsondergangen waar je alleen maar van kan dromen, lekker romantisch en watervallen midden in de natuur! De laatste dagen verbleven we letterlijk in de wolken. Al bij al toch heel charmant als je verder weg kijkt dan het toeristische stadje zelf.. nu gaan Sam en ik richting de chinese grens naar het ongerepte Ha Giang en Devi en Sander richting Laos. De wegen scheiden, het was gezellig en tot in december ;)

1. Philip:
    7 maart 2017
    Schone maar nu en dan beetje hoog he
  2. Sophany:
    7 maart 2017
    Mooie foto's! En heb je al lekker gegeten? :-)
  3. Evelyne:
    7 maart 2017
    Mooie foto's. Ziet er een lekker drankje uit