Happy Oz welcome

8 april 2017 - Mornington, Australië

De eerste week Oz zit erop! Op dit moment ben ik onderweg met de ferry, ligzetels aan het raam met uitzicht op Melbourne, naar Tasmania. Hopelijk helpt mijn rood wijntje tijdens live jazz muziek om de slaap te vatten straks.

Melbourne, hoe kan ik deze stad samenvatten. Het wordt best omschreven als een mengelmoes van artistieke stijlen die samenkomen. Oorspronkelijk had ik deze stad als startpunt genomen door Laura, geboren en getogen in Melbourne, elkaar leren kennen in Marrakesh, en Melbourne is volgens haar de leukste stad van australie. Wel ze heeft niet gelogen, Melbourne heeft op alle vlakken mijn hart gestolen. Komt het door de talloze straten graffiti rondomrond, de straatartiesten op iedere hoek, de live optredens in iedere bar, het bruisende stadsleven, de jonge hipsterwijken, het afgelegen st. Kilda met oldschool amusement park en bijhorend strand, de talloze bars en pubs, streetfood, musea en hoofd shoppingstad van australie... Wel een beetje van alles en toch intiem en gezellig, het Gent van australie. Liefde op het eerste gezicht was het toen ik bij het vliegveld aankwam en ik de eerste beelden van de stad te zien kreeg.
Nadat de buschauffeur de laatste gasten had afgezet begonnen we een gezellig praatje, reed hij mij de stad rond als extratje, privé sightseeing tour, en gaf hij mij enkele tips van must do's in Melbourne.

Ik bleef gedurende de hele periode in base st. Kilda, een gebied vergelijkbaar met de hamptons maar dan voor australië. Top feestgelegenheden, maar weinig tijd voor rust. Het eerste weekend leerde ik wat roomies kennen uit Engeland. Mijn eerste uitgaansavond was een feit, na een houseparty bij locals trokken we richting het centrum, en laat ons zeggen dat australie niet het beste feestland is, alcoholische drank gigantisch duur en lange wachtrijen voor clubs Waar iedereen wel onder invloed was van 1 of meerdere drugs. Na een korte nacht trok ik erop uit richting centrum waar ik had afgesproken met Karin, een opgezette fb date met gemeenschappelijk doel samen een roadtrip te maken. Ze nam me mee richting Victoria market en de bibliotheek en we voelden beide direct de klik, eerste vriendin ☑. S avonds kwam ik bij het hostel aan en guess what iedereen was weeral in party mood. Het was het afscheidsfeestje van oscar die net twee jaar in Oz doorbracht en nu terug huiswaarts moest, dus ik was wel moreel verplicht om een tweede feestje mee in te zetten. Uiteindelijk werd het een topavond, nieuwe vriend aan over gehouden, valliere. Een duitser die een korte tussenstop maakte tussen azie en Nieuw zeeland. De volgende twee dagen heb ik dan ook met hem doorgebracht. Het melbourne museum bezocht, shrine of renembrance (Vergelijkbaar met the last post in ieper), de botanische tuinen en het hoogste punt van Melbourne waar we samen de zonsondergang bekeken, of zoals hij het zei... This could be so romantic if you didn't have a boyfriend anyway twee gezellige dagen en we zien elkaar zeker nog terug in Perth. Daarna ging het hostellife bergaf, twee nachten niet geslapen door een live pornofilm onder mijn bed, en feestjes in de kamer om 3h snachts. Blij dat ik was dat ik Eindelijk een Van had gevonden te koop, en na wat geld transfer moeilijkheden ik die ook daadwerkelijk kon kopen en dus geen hostel meer nodig had.

Applaus Applaus, met behulp van een 55 jarige roomie keith (die mij maar al te graag hielp met bijbedoelingen) heb ik mijn eerste autotje gekocht! Een ford ecovan uit 1999. Gisteren ben ik hem gaan oppikken en al onmiddelijk de nacht erin doorgebracht, slaapt heerlijk! Wel eventjes een paniekaanval door het mss of mss niet oververhitten van de motor. Het is een oud bakske en het is even wennen hoe alles werkt niet automatisch en geen cervostuur en megagrote draaiassen en motor onder onze zitplaatsen.. Dus dankje mama en papa en nonkel philip om mij bij te staan in men paniekaanval toen ik dacht dat de motor ging ontploffen. vandaag ging het tot mijn verbazing al heel wat beter, en hij rijdt eigenlijk best wel soepel. Dus na een bezoek aan de carwash was het tijd voor inboedelshopping! Een gigantische kar maar nu helemaal klaar voor vertrek, De roadtrip kan beginnen samen met lisa en karin! Hopelijk wordt het de moeite, maar dat horen jullie volgende week van me!

1. Freeman:
    8 april 2017
    Shotgun!
  2. Evelyne:
    9 april 2017
    Allez en route!!!
    Rij voorzichtig en geniet van je roadtrip.