About May, what happened in Perth and through the Nullarbor

23 mei 2017 - Kukerin, Australië

Eventjes geleden, ik moet zeggen dat het steeds moeilijker komt om me aan te zetten jullie op de hoogte te houden.. Sorry daarvoor! Maar das ook goed nieuws dat betekent dat ik gn tijd heb om me te vervelen ;) ik zit op dit moment in Kukerin, probeer het maar eens te vinden op de kaart ik daag je uit, om te werken... Want ja, centjes bijna op door alle pech en extra kosten die ik heb gehad, en Australië is ook gewoon enorm duur, geen twijfel mogelijk!! Anyway na een week goed doorzoeken heb ik toch een job gevonden, niet in perth, want de crisis is daar redelijk zwaar voelbaar, maar een klein 5straten dorp, kleiner dan moorsele in the middle of nowhere 350km van Perth. Ik ben barmeid in een pub/restaurant/hotel waar alle landbouwers komen drinken (lees zuipen, er is hier niets anders te doen) na hun shift, en natuurlijk ben ik the talk of town, iemand nieuw, jong ding en fysio... Mijn eerste avond werd ik al uitgehuwelijkt aan roy joyce (joyce joyce, heel sterke humor hier) en gisteren kwamen de eerste massage aanvragen al binnen, mss een goed idee om cash in hand in bijberoep te gaan werken.. Anyway, ik doe hier een beetje vanalles en wordt dagelijks verwend met lekker eten van het restaurant en wijntjes, perfect toch, en na het poetsen heb ik drie uurtjes vrij, perfect om een boekje te lezen en mijn rugoefeningen te doen! Ik hou jullie op de hoogte!

Vorige weeek was ik in Perth, blij weerzien met Eveline die nu ook Australië rondtoert, en het was eventjes pure luxe, airbnb, douche, keuken, was zo gelukkig met deze kleinigheden. Het was een super week! Ting ting en Catherine waren er ook en iedere dag gingen we samen op stap, een dagje de stad verkennen (klein maar fijn en met giga bouwprojecten), een dagje met eveline gaan sandboarden, eerste keer ooit!, en een nationaal park bezocht the pinnacles, een boottochtje naar Freemantle en Catherine haar verjaardag gevierd, samen verse vol au vent gemaakt en haar australische familie kwam mee eten, superlieve mensen, die heel veel tips en een terugvalbasis aan Eveline en mij hebben gegeven. Twee dagen waren net iets minder leuk doordat ik werk moest zoeken bleurk hahaha
Ik heb ook een ontmoeting gehad met Dave, een selfmade man waarvoor ik na dit jobke een maand ga werken op een jacht in ruil voor accomodatie, de bedoeling is om 3h per dag te werken en in ruil vaar ik gratis de westkust af met uitstapjes naar alle eilanden en jetski tripjes. En guess what na een goed woordje mag Eveline ook mee dat wordt de max! Het zal moeikijk worden afscheid te nemen van alle luxe na twee maand!

Om in perth te geraken was ook nog de moeite. Ik had twee nieuwe reisgenoten gevonden yohanna van frankrijk en theresa van duitsland, doel was in 10dagen de nullarbor te doorkruisen, 3500km in niemandsland rijden, het waren lange dagen maar zo een gekke ervaring, heldere hemel, dagen zonder bebouwing, duizenden wilde beesten, de langste Australische weg.. Niet iets om wekelijks te doen, of zels maar twee maal maar toch blij dat ik het ervaren heb, plus je hebt altijs ewn streepje voor bij ozzies als je de nullarbor hebt overleeft! Terug in de bewoonde wereld hebben we albany, esperance en denmark en margareth river bezocht. De eerste twee voornamelijk prachtige stranden (maar veel te koud) , denmark was valley of the giant trees, waar ik 40m in de bomen heb gewandeld en een boom beklommem van 65 m zonder harnas (wel maar halverwege geraakt door hoogtevrees) maar toch heel indrukwekkend! En margareth river was wijn en kaasproeverijen iedere 200m, pure walhalla voor mezelf, en heb me ook niet kunnen inhouden en toch een flesje gekocht... Bon ik moet aan het werk, see you guys later, tijd om wat venten te gn entertainen, cheers!

1. Evelyne:
    23 mei 2017
    Amaai Joyce weeral zoveel mooie foto's.
    Ja het viel mij al op dat je niet zoveel meer schreef op je blog. Ja het luxeprobleem van te weinig tijd hebben.
    Allez uw nieuwe job als barmeid lijkt mij wel speciaal, succes met de dronkenlappen van u af te slaan.
    Veel groetjes nog en hou ons verder op de hoogte.
  2. Mario Vandendriessche:
    29 mei 2017
    We gaan volgend jaar met Pinksteren, niets meer moeten. Jij zal alles kunnen inschenken. Gr en nog veel plezier. xxx