Oostkust en Sydney

18 oktober 2017 - Perth, Australië

Hier ben ik weer, eindje geleden en waarschijnlijk horen julie de volgende maanden ook niet zoveel meer van me. Ik ben deze week gestart met werken (ja, dat moet spijtig genoeg ook eens) in een nieuwe countrypub die ik vond via Gumtree. De pub is gelegen in Dwellingup, WA, dus ik moest opnieuw het vliegtuig op naar mijn favoriete deel van Oz. En tot nu toe geen spijt van gehad, ik ben barneid en keukenhulpje, heel riskant naar mijn lompigheid maar wel tof. Het zijn lange uren, zware dagen maar om te reizen moet je iets over hebben zeker. Dus de volgende drie maanden kun je me hier vinden, met waarschijnlijk iets minder verhalen dan voorheen.

Maar mijn laatste bericht dateert van Brsissie, hier kwam ik aan en stond Eveline me op te wachten in de meest luxueuze verblijfplaats van de voorbije drie maand. We spendeerden de week voornamelijk met bijpraten en chillen en decadente bezigheden zoals jetski trips met Richard onze host en jacuzzi avonden. Conclusie het deed deugd. Brisbane is een erg leuke mini bruisende stad, een beetje vergelijkbaar mt gent qua sfeer maar veel moderner. EN dan na maanden aftellen kwam Lisa vanuit Parijs aangevlogen! We kregen onze jucy auto en vertrokken naar North Stradbroke island waar we voornamelijk bijtetterden en chillen, aka wijntjes op het strand, wilde dieren spotten in Australie en strandliggen. Hier boekten we via bookme, een site vergeijkbaar als groupon een trip naar fraser island, een parel en must do aan de oostkust. Zonder 4wheel drive kan je hier echter onmogelijk alleen rondreizen en tours kosten gemakkelijk 400 dolar of meer dus besloten we een hiking trip te doen 9leek een goed idee op dat moment), we pakten alles in om drie dagen te overleven, tent matjes, eten, dikke en dunne kleren en werden afgezet aan de ene kant van het eiland om in drie dagen naar de andere kant te hiken. De eerste etappe begon met 4 km in het zand, was al zwaar afzien toen en in mijn hoofd dacht ik oh my god, what did i do. De uitzichten waren het echter waard, zandwoestijn met in het midden een meer, dag twee zagen we regenwoud en pushte Lisa ons om toch de 22km te wandelen in plaats van twaalf. Een ware uitdaging met een backpack op mijn rug, ongetraind, zowel eveline en ik werden redelijk grumpy, maar lisa trok ons er toch door, waar ik nu heel blij voor ben! Onze laatste ochtend ontwaakten we naast Lake Mckenzie, parelwit strand , giga mer, omringd door jungle, all by ourselves, pretty amazing. En de laatste 8km waren een eitje na de dag voorheen. Onze volgende stop was Byron bay waar Eveline haar advanced duikcursus deed, ikzelf ook een duik en Lisa haar eerste discovery duik ooit! Terwijl eveline dook luilekkerden lisa en ik met jammie ontbijtjes, strand en klifwandelingen en luilekkeren op het strand. We deden ook een uitstap naar Nimbin, een hipiestadje die in de jaren 50 was blijven hangen, evenwel de mensen die er rondliepen, speciaal om zo een plaats te vinden in oz, maar toch al de fuzz niet waard vond ik persoonlijk. De dagen erna waren voornamelijk rijden met enkele nationale parken, niet superveel speciaal. Tot we bij de blue mountains aankwamen, een natuurpark op een kleine twee uur van Sydney. Heel veel lookouts, de langste trappen die ik ooit heb gedaan, hoeveel waren het er weer Lisa? 1300 naar omhoog, en ijskoude nachten, waarbij de persoon in de tent letterlijk bevroor. Maar enkele dagen zeker de moeite waard!

Dan was Lisa haar laatste week alweer aangebroken, wat gaat de tijd tch zo snel! We kwamen aan in Sydney en maakten kennis met Ella, Arne en Eva, vrienden van Lisa die enkele jaren geleden naar oz zijn verhuisd en een kamer voor ons hadden. We gingen lekker gezellig uit eten en eveline vertrok de dag nadien op een nieuwe roadtrip. De rest van de week spendeerde ik met Lisa sightseeing in Sydney, just loved it, een beeje van alles wat je wilt van een stand, ontelbare stranden, aangename mensen, lekker eten, verborgen pareltjes, beste feestjes in oz die ik al heb gehad. Arne eva en ella namen ons mee op sleeptouw, en ik kan eerijk zeggen dat ik drie nieuwe vrienden, schatten van mensen erbij heb! We gingen samen dansen, uiteten, filmavondjes, kajakken... Het was supergezellig, en ik hoop ten volle hen nog terug te zien voor ik hier moet vertrekken! Op zaterdag vertrok Lisa spijtig genoeg en was ik weer op men eentje overdag omdat de rest natuurlijk moest werken. Ik gaf een tweede surfles een poging, oh ja vergeten vertellen na byron bay namen lisa en ik een surfles, maar met het mottigste weer ever, en de les werd gecancelled nadat ik ee surfboard tegen mijn hoofd kreeg van een ander meisje die het uit haar handen liet vliegen op het strand. eerste poging gigantisch mislukt, dan leerde ik in Sydney Tim kennen tijdens een wandeling met Lisa en hij bood me aan te leren surfen, dus dit is wat ik deed op zondag, hij slaagde erin mij op een surfboard te laten staan, heaps of fun, en enkel een stuk van mijn teen afgeschuurd. goal achieved, maar toch denk ik niet dat surfen mijn sport zal zijn ;)  Dan werd het voor mij ook tijd voor afscheid en ik nam een vlucht naar Dwellingup. De bazen en collegas vallen hier supergoed mee dus ik hoop op een plezante tijd hier!

1. Evelyne:
    18 oktober 2017
    Amaai weer zoveel mooie foto's. Ik ben jaloers. ....Allez goed doorwerken en nadien opnieuw genieten..... veel groetjes
  2. Ellen:
    18 oktober 2017
    Jij maakt er gewoon een leuke tijd van, jou kennende! Blij dat je zo geniet! Dat toilet kuisen en keukenhulpje zal je ook wel afgaan 😂 Mis je 👄❤️
  3. Freeman:
    18 oktober 2017
    Amai stuk voor stuk allemaal zalige foto's, vooral van de blue mountains. Wel geen foto's van Nimbin? Haha ge ziet er trouwens meeeega goe uit en zo verwennerij kan efkes zo zot deugd doen, dan apprecieer je da meer he. Hopelijk is het een leuke drie maand en heb je toch wat verhalen te vertellen!! Xx